longering

blogg.se krånglar men jag hoppas jag lyckas att kasta in ett inlägg iallfall det sista jag gör innan jag drar mig till sängs;)

Bullen var BÄST idag, therese hjälpte mig med tränset för det hammnade fel när båda gjore ett försök. det var emmas special " pannremm" som satt fel och då ledde resultatet att vi satt tränset både ut och in och bak och fram. duktigt :Ö pinsamt xD

Men när bullen var klar gick jag till hagen och han fick gå runt på en volt i skritt och jag övade på halt i båda hållen sen ville han byta håll och då tyckte jag det var lika bra så jag smaka i gång han och sa TRAV och då trava han runt sen så trav i andra hållet och så vidare. sen lyckades jag få han i galopp:) mycket bra bullen! men det var bara på halva volten i vänster galopp eller hur man nu säger. men vi får jobba på det. när han hade galopperat blev han hoppig och gjorde gläde skutt men jag sa åt han att trava ett varv och då gjorde han det UTAN att galoppera igen på samma ställe. Så det var bra=) men när jag sa galopp och smackade så galopperade han igen. Duktig bulle. Han var blöt på magen efter all snö. Det var ju så djup snö där. sen vart han väl lite trött antar jag. höll på kanske 15-20 minuter man får ju inte hålla på för länge för då kan han tröttna.

Inne i stallet väntade Jojjo och kollade avensjuk på när jag borsta och torkade av bullen snöslasket och satte på han täcket. Båda fick godis och bullen fick havre. Sen släppte jag ut bullen och sist jojjo. när jag hade gjort rent i stallet så gick jag ut med lite godisar till dom. båda kom imot mig och fick godisar sen följde jojjo efter och tog tag i min vante och drog i den :Ö <3 haha.

sara-mejer-a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0