Keep on fighting i dag

Kom till stallet och gjorde i ordning bullen. sen så skritta jag till stora backen och började trava där han stannade för typ nån stor snöklump som låg på vägen och ville vända hemmåt men jag banka i gång han och så travade vi hela vägen upp. sen blev det skritt.. sen så kommer en väg till vänster som jag skulle ridit upp på.  men det var skoterspår men inget skoterled.. Men bullen vägra gå upp där försökte men gav upp efter en lång stund. så vi gick istället in på högersida lite längrefram. där var det också skoter spår och bullen skönk ner och när jag skulle svänga ut till vägen så typ fassna han eller nått han vägra gå fram till vägen så jag hoppade av och ledde ut han och hoppa på han igen ( kollade hans ben först) sen så skritta jag iväg och trava. sen red jag upp vid vendela han travade fint men när han såg andra hästar ville han inte går frammåt jag kämpade och skänklade och fick han att gå frammåt.

nöjd med mig själv sa jag

- bullen jag är envisast! haha

precis då fick han syn på en bil som var täckt av snö och vägrade gå igen-.- jag skänklade försökte svänga och sen fick jag ge han ett litet pisk på rumpestumpen men han vägra gå då testade jatg att prata med han men han stod bara stilla tillslut smakade jag och sa SKRITT och då gick han äntligen frammåt! jag trava hela vägen " där jag och nessa galopperade"HELA den vägen och kom ut vid åsa typ. sen blev det lite trav och skritt hem. tills jag kom till backen då körde en cp galning förbi i blå bil han inte ta registrerings-nummret.  På köpet så flög en fågel ut mitt ivägen och skrämde skiten ur bullen, jävla fåglar. haha ganska mycket saker idag va? XD


sara-mejer-a

Kommentarer
Postat av: samii

hejhej har lite frågor i min blogg besök o svara gärna på dom

2010-01-22 @ 19:12:45
URL: http://somalietjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0