bullen 2 dagar

ONSDAG stjärntur

kom till stallet ganska sen och tog in han från hagen. han var jätte duktigt så jag snackade lite med therese för jag hittade inte hans träns så jag gick in och knackade på. red ut barbacka. det var stjärnklar himmel och månen lyste säkert :Ö såg den inte xD haha, bullen var jätte duktig. vi skrittade under tystnad och efter 15 minuter var vi tillbaka i stallet igen, han var jätte duktigt och stressade ingenting när jag tog på han täcket och gav han lite havre.



Söndag

Jag och vanessa gjorde i ordning bullen och så skritta vanessa till vendela typ, travade i uppförsbacken vid henne sen så fick vanessa trava till en soptunna och galoppera tillbaka till mig, hon gjorde det tre gånger sen var det min tur, bullen var typ taggad då och jag var uppstressad dum som jag var så det gick sådär första gången gick bra men dom 4 andra vart det mest typ lite slängtrav och snabbgalopp som han bockade. så vanessa skulle få galoppa en gång till och just då kom det en bild med människor så bullen glodde lite på dom innan han rusade in i galopp och sparkade bakut av glädje och vanessa satt kvar av någon konstig andledning :Ö sen galoppera hon lite mer och sen fick jag skritta hela vägen tillbaka. jätte bra ridtur i dag :D<3


sara-mejer-a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0