Måndag den 8/2-10 Bullen<3

Hejhej! dagen började med att jag gick till skolan men den biten skippar jag för det är roligare att skriva om stallet. Mötte tres när jag kom fram och hon gick ganska snabbt efter att hon ahde hjälpt mig att sätta på dom blåa bakskydden, jag fixade hovarna satte på reflexer, sadlade och tränsade. tog med spöet för säkerhetens skull.

Skrittade mot ljusne hållet och precis när första backen börjar där så kom den ett långtradare. bullen blev typ rädd så jag travade väg med honom och in på närmaste gård så långtradaren kunde köra förbi. sen skulle jag gå tillbaka men bullen vägrade men jag använde skänklarna som tres sa att jag skulle göra så då funkade det. sen när vi kom upp för backen kastade han sig åt vänster. jag spinnade runt med honom och smackade medans jag använde spöet på bogen och rätt som det var så bytte jag håll och spinnade med honom åt andra hållet och höll igång. sen så gick jag framåt och då sluta han helt fjanta sig. så jag travade jätte långt. han ville bara vända hemmåt EN gång på hela vägen. YES! framgång. sen blev det en härlig galopp, en perfekt galopp inte för snabb och inte för seg. vände hemmåt och skritta lite sen fskulle jag galoppera igen fast i höger galopp men han lyssnade inte så jag sakta av han till skritt och försökte igen och då blev det höger galopp. inte lika perfekt galopp andra gången men endå jätte bra. sen blev det trava nästan hela vägen hem och sen skritt. var grymt nöjd med bullen idag!

Tog på han fleecetäcket + vintertäcket och så fick han havre och en nävekornkross + morötter och några godisar. jojjo fick också några morötter och godisbitar.

sara-mejer-a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0