Rullebull today:)

Fick en stark lust att blogga och måste göra det NU  så att lusten inte släpper:) Kom hem från mormor och morfar vid halv 2 kanske? och så hämtade mamma mig vid stråtjära ICA för fritz m.fl släppte av mig där. Var hemma i ca en halv timme och sen så blev jag skjussad till stallet. Tres hade gjort något konstigt med en tråd så när jag skulle ta in bullen från hagen blev det krångligt men han lyfta lätt på hovarna och undvek att snubbla på tråden. Sen så ledde jag in honom och började rykta och sånt dära. Tog tredelade med maringall eftersom han inte har blivit riden sen i söndags. Sen så ledde jag ut honom och hoppade på vid hagen typ för att unvika att han skulle snubbla på den dära tråden.
.Red mot sunnanå först och svängde in mot vänster precis när den dära storabacken börjar. Sen red jag förbi Familjen Lindqvist och så skrittade jag vidare och vid korsningen svängde jag höger och red förbi ett hus med en galen hund som skällde så att stackars bullen blev rädd.

Men jag pratade med honom och då gick han vidare. Sen så skritta jag och bullen upp för berget och travade senare när det blev bättre mark. Sen blev det skritt igen och precis när vi kom fram till terrängbanan så var det en stor vattenpöl mitt ivägen. Den var ca 10 cm djup men bullen vägrade gå över. Efter 10 minuter hade jag försökt med allt och gav upp och skrittade och travade tillbaka. Sen så när jag skulle trava smackade jag och satt ibörjan ner i saden och då började han galoppera med världens mjukaste galoppsteg <3 så jag lät han göra det tills vägen blev dålig då saktade jag av till skritt igen så att han inte skulle snubbla i snön. Sen när vi kom tillbaka red jag förbi hunden som någon hade släppt in. Tur det.

Sen så galopperade jag hela vägen tillbaka( blev skritt i nerförsbacken) Bullen hade värdens bästa galopp och han stressade inte någonting. Så när vi kom till dåbo backen skrittade jag lite uppför den.  (Han ville vända hemmåt) Men jag var bestämt och galopperade upp för halva ( satt ner i galoppen)  Sen svängde jag in åt vänster och travade och galoppera sedan igen när det blev plan yta. Vände och travade i sakta tempo hela vägen till styggbäcken där jag saktade av och klappade han.

Han var jätte duktig, Är grymt nöjd endå fast han inte gick över den dära stora lääääskigaxD vattenpölen:)
Han fick havre som jag blandade med lite vatten. ( juste han drack vatten när vi red också haha, han drack ur den stooorraa läääskiga vattenpölen xD )

/sara

Kommentarer
Postat av: FILLY - FILLYS.BLOGG.SE

Vilken söt häst. Riktig gullig blogg :D

2010-04-11 @ 02:14:24
URL: http://fillys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0