Bullen i dag då

Efter att jag hade sadlat och tränsat så satt jag mig upp på bullen och skritta iväg. Kollade efter en ny väg och  red in där. sen så galoppera jag upp för Dåbobacken ungefärhalva och  red mot sunnanå. sen så red jag in på en annan väg men det var älg jakt ( vågade inte gå in på en skogsväg pga älgjakt) såjag skritta runt och kollade lite på den " stora vägen" sen så börja bullen gå snabbare och bråka och ville hela tiden galoppera. känndes som att sitta på en tickande bomb. han var jätte pigg. jag tänkt trava så att han blev lugn men han vägrade och då tänkt jag om det var bra att galoppera så att han tog slut på krafter så jag galoppera upp för dåbåbaken på andra sidan mot dåbo. sen så skritta och trava jag. när jag skritta av honom flängde han med huvve och ville hem.. Då skulle jag lägga undan mitt spö så jag gjorde halt men han vägra så still så jag fick ryta och då stanna han så att jag kunde lägga undan spöt. sen när jag skulle rykta honom så bråka han och ville inte stå still. vad var det med pojken i dag egentligen? xd

Han hade säkert en bad day?:P
/sara

Kommentarer
Postat av: Emma

Han är nog både pigg(vilket kommer som sagt gå över snart) och sen låter det som att han har börjat testa dig så nu får du verkligen visa honom vad du går för! Låt han inte göra det han vill hela tiden t.ex. om han verkligen vill springa och beter sig dåligt så låt han skritta o göra volter och lite övningar som han tycker är tråkigt och sen när han blir lugn och beter sig bra så ger du han belöningen(vilket i bullens fall är att springa :P) men även där så får du inte låta han rusa på i sin egen takt utan han ska alltid dansa efter din pipa om du förstår vad jag menar ;) <3

2009-10-14 @ 20:58:14
Postat av: sara

Okej, ja det har han säkert börjat med ( testa) men nästa gång när jag ska rida honom ska jag ju longera:P hur går det då? ( förutom på söndag när jag ska rida med vanessa) <3

2009-10-15 @ 07:09:36
Postat av: Emma

jusste de här med longeringen vill du göra det ensam första gången? eller ska jag ta de första gången på min dag så kan ni följa med och se och få pröva på eller ska jag följa med på din dag eller vill du helt enkelt göra de ensam? du väljer men som sagt så att ja inte "tar" era dagar så får ni två gärna följa med på min dag så tar ja longering först... asså ni får göra som ni vill :P

2009-10-15 @ 07:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0