onsdag betyder keep on fighting!<3

När jag kom til lstallet så tog jag in bullen och borsta han länge sen så höll jag kanske på i 10 minuter med alla hans benskydd, sen sadla jag och tränsa och sms:ade vendela att jag var på väg, På vägen till henne så blev det skritt och trav. När jag väl var framme fick jag vänta på henne och mickis i ca 10 minuter sen så var dom klar och hoppa upp, vi skrittade in i skogen ganska långt tills vi börja trava. Bullen studsade av iver när vi skulle galoppera och han bara rusade upp så jag fick bromsa honom så att jag inte skulle rida in i vendela, För först red mickis sen vendela och sist jag. Eftersom pärla och krille blir så starka när dom rider först. Men efter att jag fick stopp på han så studsa han på stället och typ stampade med framhoven och slänge med huvet. Men när jag fick gå mellan pärla och krilel så lugna han sig men sen skulle krille gå som nummer 2 och då blev han dampig igen xD. Men det gick bättre när vi skildes åt och jag red hem över bergen. Sen så galoppera jag på " den fina vägen med den fina utsikten" och det gick sådär för bullen var pigg. det blev lite trav och en avskrittning, bullen var fortfarande pigg och började slänga med huvet och ville galoppera hem. Men jag tog det lugnt och så skritta jag på och så skulle jag kolla om alla skydden satt kvar och jag fick panik för det såg ut som framskydden " som ser ut som muggar" hade rammlat av. Så jag stannade och hoppa av men dom var kvar som tur var!
Så jag hoppa upp igen och tillslut kunde jag ta ut fötterna ur stigbyglarna för han var så himmla lugn.
( när vi väntade på vendela och mickis stog han stilla jätte snällt och lugnt)<3

När jag kom fram till stallet fixa jag klar han och gav han mat sen fick han gå ut till hagen.
nästa vecka funderar jag på paddocken;)

Nu ska jag kolla på stallkompisar.

se ya!

/sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0