KEEP ON BULLEN xD

Var hos bullen i dag med vanessa och emma var med i början och vi skulle snacka men det blev inte så mycket OM det vi skulle snacka om men nu har jag kommit på en lösning på vårat problem och jag tycker att vi ska köra så. Vanessa börja rida och hon skritta länge sen så trava hon en bit och skritta bredvid mig. Och hon red i paddocken och jag tyckte det såg bra ut. hon trava över en upphöjdbom och cavaletti och så red hon slalom, Det var min tur och jag övade på att stanna han utan att använda  tyglarna. Jag sa PRTO halt och då stanna han. Snacka om duktig häst<3?!

Jag red slalom i både skritt och trav och red över bommar och övade mycket på volter. sen så blev det skritt och en kort galopp hem.


Känndes bra när vi kom tillbaka till stallet. Det känndes helt enkelt bra att arbeta med bullen sådära, man behöver inte galoppera jämt ;)

/sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0