fredag den trettonde

Jag gjorde i ordning bullen och skritta/trava till åsa. Det började bli mörkt tur att jag hade reflexer.
När jag svängde in till hennes hus kom hennes "man" tror jag med en fyrhjuling för han skulle kolla om det fanns vatten till hästartna och bullen gillade inte fyrhjulingen så han vägra gå frammåt och åsas man var seg men äntligen åkte han före mig, Jag travade efter och stanna precis när han stod och snacka med nån i 10000 år och bullen var ju rädd så han ville inte gå förbi och äntligen så starta han furhjulingen igen och körde.

Bullen skygga för en vattenpöl och jag fick banka igång han så att han skulle röra sig frammåt. Sen på vägen ner var det eld men bullen märkte den inte så mkt. i paddocken blev det mycket trav tills han blev svettig och då vände jag hemmåt. han vägrade gå upp för backen PGA eldeen så jag fick smacka och prata lungt med han och tilslut fick jag min vilja igenom. men då kom mopeder så han vart stresasad för dom, en hund skällde och ankor kväckte. jag fick damp på allt som skrämde bullen-.-'

Men sen var vi på väg hem det blev mörkt och inga gautlysen fanns:@ så jag fick hoppa av och leda hem han.  (Hoppa av där gautlyserna sluta) jag lyste med min mobil och vi kom hem till stallet.

Jag ryktade och tog av han sakerna sen när jag skulle ta på han flecetäcke så började han höjja framhoven och jag trodde att han skulle klia sig men tydligen inte. Sen höll Therses barn på att leka och bullen stressade-.- och bnär jag tog på han yttertäcket så börja han fjanta sig så jag tog in han i boxen och han försökte slita sig, han börja resa sig typ 10 cm från marken så jag gickoch hämtade therese. HOn sa att han bara var glad att få komma ut och rida eftersom han fick stå igår och att han hade extra mycket energi trots att jag travat ganska mycket idag. Men han fick sin mat och threse hjälpa mig med täcken och så.


/sara ( förlåt om jag har många stavfel)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0