Dags att uppdatera

Var ju ett tag sedan jag uppdaterade så det är väl dags igen


ONSDAG:

Farfar och farmor skjussa mig till bullen, jag tog in han i hagen och rykta och pratade med therese som hjälpte mig med bakskydden;). Sen så red jag i väg mot " berge" jag skrittade hela vägen till typ i början och travade jätte länge upp för hela berget i olika tempon , jag kände att bullen ville hoppa åt andra håller men jag höll i med båda skänklarna så nu känns det som om jag kan kontrollera han mera i traven.

När vi hade kommit upp så kom en perfekt väg att galoppera på. Jag fatta galoppskänken precis mitt där det var en vänd plan och käraste bullen kastade sig åt vänster och jag flög av och hammnade på fötterna:O haha vette fasen hur jag lyckades med det. men men, jag fick lite damp men sen hoppa jag upp och travade i stället mer. Sen skritta jag en lång bit och skrittade tillbaka hela långa vägen hem. Han var jätte svettig och men han ville endå rusa ibland. Men jag skritta på och han lugna tillslut ner sig- trodde jag- han börja slänga med huvudet och då gick min bomb sönder xD haha.

Jag skrev BULLEN! och han stannade till och kände sig skuldmedveten så jag smacka på han igen och då skötte han sig hela vägen hem. Yey! Han blev borstad och fick mat när han kom till stallet:)


IDAG

Gjort läxan varit med rosina och pontus och gått runt i bergvik m.m


Imorgon ska jag på NEW MOON! men pop och lovisa. hoppas vi kommer in!
Iallfall jag och lovisa.


/sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0