9 December ( långt inlägg ) om BULLEN

När jag kom till stallet så var det mörkt för jag hade varit i söderhamn hela dagen till klockan halv 4 så jag åkte till stallet klockan 4 ungefär.

Som sakt det var mörkt och jag letade i hagen efter hästarna. Men dom fanns inte där så jag stannade och lyssnade ett tag men det var knäpp tyst. Jag gick ut från hagen och kollade mot den och då såg jag Jojjo och bullen som stog och lata sig i skogen. Jag klappa jojjo och gick fram till bullen men han vägra gå in. Det tog ett tag så therese fick ta in Jojjo och då vakna bullen och följde lydigt in i stallet.


Jag pratade med Therese och frågade om jag fick låna en pannlampa av henne och hon gick upp för att leta en.
Jag började rykta och tog på han alla benskydden och skruvade åt broddarna. Lagom till sadlingen kom therese och sa att hon inte hittade någon lampa men då sa jag att jag säkert kunde låna Emmas bara att jag la tillbaka den sen på hennes hjälm:)
Så det tyckte therese lät bra men hon gick ändå till sig för att leta en ficklampa. Jag gjorde klart han och therese kom med ficklampan igen.


Jag hoppade upp och skrittade i väg. Det var mörkt så jag höll tyglarna i ena handen och lyste med lampan med den andra. I själva dåbobacken försökte han vända några gånger men jag styrde med skänklarna och upp kom vi.

Det blev dimmigt och jag hoppade tillslut av och gick med honom till Åsa där jag täntke köra gymkana i paddocken. Men i paddocken var inte lyset på så jag lätta på hans sadelgjord och tog upp stigbyglarna och gick HELA vägen hem till stallet med han. Det gick inte att rida. Då skulle nog både jag och bullen drälla ner i något dike XD

I stallet fick jag ge han lusern-blandning som såg ut som gegga och så fick han ju det vanliga : kornkross. + morötter. Jag gav Jojjo och Lillen några morötter med.
Therese kom tillbaka och förklara hur man skulle galoppera på honom. Orkar inte ta upp hur hon förklarade men det var bra. tack therese ;)

/Sara

Kommentarer
Postat av: Emma

Men gud sara gick du hela vägen :O Jag ska visa dig nån dag vart du tänder lyset till paddocken ;) annars får du gärna rida här på min gård där det alltid är upplyst ;)

2009-12-09 @ 23:36:29
Postat av: Sara

Haha ja det var väldigt mörkt XP ja tack på båda:D

2009-12-10 @ 17:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0