16 december

idag så åkte jag och pappa till linden för att möta doctorn PGA mitt finger, ( blev biten av nicco igår) men dom på linden hade rast så jag åkte till bullen först. Han trassla lite i hagen men det tog max 2 minuter att få in han och jag gjorde i ordning han snabbt och skritta iväg. Jag pulsa i djup snö och travade upp för en backe ( man kom till ett älgpass) jag vände och galoppera med honom. Det gick ganska bra men efter galoppturen så var han stressad.

Så jag gick till höger och gick till stället med " fin utsikt " där blev det trav fram och tillbaka sen red jag på vägen hemmåt men svängde in på en stig yttligare som hade djup snö och skritta ner för den och skulle trava upp men då börja bullen tokgaloppera så det gick nästan inte att få stopp på han. Han var skit stressad och grejer. Men jag försökte ha han på långa tyglar. Skrittade hem men svängde inte in på therese går utan jag gick förbi.

Han fick lite smått damp men jag skänkla och han gick fram så gick vi in på en stig och gick runt ett hus. Det var djup snö och sen så gick vi till stallet.

Bullen var galen när jag skulle ta på honom täcket. vet ej varför :Ö han var lika förut en dag för ca en månad sen.
Så therese man fick hjälpa mig pga therse var sjuk så då gick det bättre. Men bullen var så pigg så han åt inte änns maten i krubban.

När han kom ut så trava han en bit och sen rullade han sig :Ö xP

åkte sen till linden men mitt finger var OK och jag behöver ingen jävla spruta eller pensilin:) wiie.
jag visste de men ingen vägrar lyssna:P

/sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0